Tussenschoolse opvang Talentenhuis

De medewerkers van Talentenhuis verzorgen de sportieve pauze voor alle kinderen. Zij werken met drie zones: een sportzone, een spelzone en een chillzone. Het team bestaat uit sportkrachten en stagiaires, die de kinderen tijdens de lunch begeleiden. Zij sluiten in de sportzone aan op de beweegdoelen van de gymleerkracht. Om deel te nemen, is een inschrijving nodig.

Contact

Wilt u contact opnemen met de medewerkers van Talentenhuis? Dat kan via 06 285 67 370.

Lekker Fit!

Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen voldoende bewegen en gezonde voeding krijgen. Dit heeft een positief effect op het leren en ontwikkelen van kinderen. Wij zijn een Lekker-Fit school. Hiervoor maken wij gebruik van het programma Lekker Fit! van de gemeente Rotterdam. We drinken water, stimuleren dat er gezonde traktaties bij een verjaardag rond gaan, zorgen voor voldoende beweegmomenten op een schooldag en organiseren ook beweegactiviteiten, zoals de sportdag.

De Klimop werkt samen met een diëtist voor ondersteuning en begeleiding van leerlingen met overgewicht.
De leerlingen van de groepen 3 tot en met 8 krijgen gymles van een vakleerkracht gymnastiek. In de groepen 5 en 6 is er eenmaal per twee weken een zwemles ingeroosterd. Het aanbod tijdens de sportieve pauze is afgestemd op onze beweegdoelen. Dagelijks is er een sportzone, een spelzone en ook een chillzone waar kinderen uit kunnen kiezen.

Excelsior school

We zijn een Excelsior school. Als Lekker Fit! school vinden we sporten en gezondheid belangrijk. Daarom zijn we gaan samenwerken met Excelsior. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we gebruik van verschillende diensten en activiteiten maken, op het gebied van sport, gezondheid en onderwijs.

De Klimop kan gebruikmaken van deze activiteiten:

• Een voorleesochtend.
  • Een Excelsior Trainer op school
  • Scoren voor gezondheid
  • Workshop Fair Play (iedereen is gelijk, we zijn tegen discriminatie)
  • Workshop Vitaliteit (wat kun je doen aan een goede gezondheid)
  • Wedstrijdbezoek
  • Excelsior Schoolboek