Peuterspeelzaal De Klimop

Peuterspeelzaal voor kinderen van 2 tot 4 jaar

In onze school is peuterspeelzaal de Klimop van KindeRdam gevestigd. De leerkrachten van de groepen 1 en 2 van de Klimop werken veel samen met de pedagogisch medewerkers van de peuterspeelzaal. Wij werken gezamenlijk aan dezelfde thema’s.

Voor- en Vroegschoolse Educatie

De peuterspeelzaal biedt voor- en vroegschoolse educatie (VVE) aan. Hierdoor krijgen kinderen extra hulp en oefening bij het leren van de Nederlandse taal. De pedagogisch medewerkers doen bijvoorbeeld extra taalspelletjes om de kinderen zo nieuwe woorden te leren. Ook is er extra tijd om voor te lezen en te spelen met elkaar. Door de Nederlandse taal goed te leren, begrijpen kinderen elkaar, en volwassenen, beter.

De peuters van KindeRdam en de kleuters van de Klimop spelen vaak samen buiten. Als er peuters bijna 4 jaar worden, mogen ze in de kleuterklas komen kijken. Zo leren we elkaar ook al een beetje kennen!

Peuterspeelzaal de Klimop
Rembrandtstraat 27