Eerste schooldag kleuters

Praktische zaken

Uw kind neemt een eigen rugzak mee, met daarin een beker met water en een bakje voor het fruit. We raden aan om de spullen van uw kind van de naam te voorzien. Blijft uw kind tussen de middag op school over? Dan schrijft u uw kind in bij Talentenhuis voor de sportieve pauze en eet uw kind met de leerkracht. Geeft u uw kind een extra broodtrommel en beker water mee?

Zindelijk zijn

Wanneer uw kind op school komt, wordt verwacht dat hij of zij zindelijk is. We gaan er ook van uit dat de kinderen zelfstandig naar het toilet kunnen en zelf hun billen kunnen afvegen. We vragen u als ouders dan ook dit goed met ze te oefenen.

Natuurlijk helpt de leerkracht wel met het los- en vastmaken van moeilijke knopen, ritsen of riemen. Wij adviseren u om uw kind een schoon setje kleding mee te geven voor het geval dat er een ongelukje zou gebeuren. Denk aan een schoon ondergoed (onderbroek en hemd), een reservebroek, trui of shirt en sokken. Dit schone setje kunt u in een plastic zak ophangen op het kapstok haakje met het stickertje van uw kind.

Gym

Tijdens de wekelijkse gymlessen krijgen de kleuters in de grote gymzaal door de vakleerkracht gym. Elke week wordt een nieuw circuit uitgezet, waarmee de kinderen allerlei vaardigheden oefenen, iedereen op zijn eigen niveau (bv. klimmen, klauteren, touw zwaaien, evenwicht, mikken, balanceren, diepspringen etc.)

Daarnaast hebben we de beschikking over een speellokaal. In dit lokaal staan ook materialen om te klimmen, te klauteren, te zwaaien en te glijden. Ook doen we dans- en tikspelletjes en geven we les met klein gymmateriaal, zoals ballen, pittenzakken en hoepels. Gymkleding is niet nodig, maar mag wel. We raden om schoenen te kopen met een stevige zool en het liefst met klittenband sluiting. Het is raadzaam om uw kind gemakkelijke kleding aan te trekken zodat uw kind  zo veel mogelijk zelfstandig kan omkleden.

Inloop en schooltijden

De deur gaat ’s morgens om 08.20 uur open. Elke schooldag beginnen we met een inloopmoment. Dit houdt in dat u dan welkom bent om met uw kind samen de opdracht die klaarligt te starten. Als de bel gaat, kunt u rustig afscheid nemen van uw kind. We merken dat dit voor kinderen een erg prettige manier is om de schooldag te beginnen.

Dag Ochtend Middag
Maandag, dinsdag, donderdag
en vrijdag
08.30 - 11.30 uur óf
08.30 - 12.00 uur
12.30 - 15.00 uur óf
13.00 - 15.00 uur
Woensdag 08.30 - 12.30 uur

De kinderen kunnen op school overblijven, maar kunnen ook thuis eten. Op woensdag hebben de kinderen de middag vrij.

We ontvangen u ’s morgens via de hoofdingang. De kleuters komen via het hek aan de zijde van het kleuterspeelplein naar buiten aan het einde van de dag. Als u ’s morgens iets met de leerkracht wil bespreken, komt u dan iets eerder, zodat u een korte mededeling kunt doen of een afspraak kunt maken.

Klik hier voor nog meer praktische informatie